vineri, 26 octombrie 2012

Ce tanar esti,iubitul meu...


Zambetul tau flutura ca o frunza stravezie
pe buzele tale inchise,
si in somn visezi vise frumoase.
M aplec pe acolada trupului tau
si te mangai de departe
lasand intre mana mea si tine
o forma de aer aidoma tie.
Ce tanar esti,iubitul meu.
Langa tamplele tale ,un par ostenit
doarme si el ---iar cand respir mai adanc,
tresare marunt si o gaza n nisip;
iar undeva,sub pleoape,
sunt ochii tai negri intorsi catre vis,
catre lumi viorii si plapande
in care miscarile s lungi si lipsite de sunet .
Ce tanar esti,iubitul meu.
Si mana ta doarme pe soldul ingust
ca un sarpe domestic al carui unic venin
e gratia;
si toata frumusetea ta e contagioasa,
incat ma simt zvelta si scapatoare
alaturi de tine,ca si cand
din trunchiul tau as fi inflorit peste noapte,
eu,creanga ta!

Nina Cassian ............cumparata azi din oras.,
cand numele tau m a lovit brusc in librarie,
aplecata asupra cartii.
26 oct 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu