vineri, 14 septembrie 2012

scrisori .




Ti as fi scris mai demult,dar am asteptat
intai sa fiu in afara singuratatii,adica
in afara acelui tinut in care copacii
stau in pozitie de ruga
ingenuncheati inlauntrul lor
fiindu si totodata trup si suflet...
si iata ma acum,gata sa ti spun
ca nu te iubesc .

Stau pe un acoperis de tabla verde ,
in plin soare ...as putea aluneca
...stau pe acoperisul inclinat
si mi amintesc dunga oblica a parului
pe fruntea ta ,intreaga ta faptura oblica
unghiul trupului tau indicand un punct cardinal misterios
-si ti spun ca nu te iubesc .

Aveai o tacere pe care se putea construi un oras.
Nu se clintea nimic,zideam in gol,
intr un gol sclipitor de fulgere inspirate.
O,tacerea ta---dar poate nu auzeam eu,
poate ca tu cantai intre timp,sau radeai,sau urlai,
....dar tot pot sa ti spun ca nu te iubesc .

Daca ai incerca sa arunci in mine
Cu luni,cu marti,cu miercuri,
luni ,marti si miercuri ar ricosa
si ar cadea la pamant fara sunet,
joi si vineri.....
nu ma mai pot rani.
joi si vineri nu mai au nici o putere,
sambata nu are putere ,
duminica....nu stiu ce inseamna duminica
---sunt tot atatea zile in care
nu te iubesc .

Peste toate infatisarile mele ai curs odata tu,
ca o lava vulcanica....
anotimpurile ei contopite,
mutatiile si mai ales,mana mea
care ti a sprijinit odata ochii
sa nu cada ca doua picaturi imense
si care scrie acum ca,
iata,nu te iubesc .

Ultima scrisoare ti o scriu rezemata de un zid cenusiu,
Imi amintesc gura ta oblica
imbratisarea cu care ma sugrumai,
acel decor trist,
in care toate erorile mele s au indragostit
una de alta,la prima vedere,
faptul ca ai lasat clepsidra sa cada,brusc,
iar timpul m a parasit ..
si mi amintesc gestul cu care m ai trimis la moarte .

Stau rezemata de zidul unui tribunal
dar voi spune doar atat
Nu te iubesc .
si voi spune din nou:Nu te iubesc .
Atat.Nu te iubesc
Nu te iubesc .

..nina cassian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu